برنامه نویسی وب

آموزش برنامه نویسی و دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

برنامه نویسی وب

آموزش برنامه نویسی و دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

این وبلاگ مرجعی کامل برای آموزش مباحث دنیای وب و دیجیتال مارکتینگ و سئو می باشد.

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

وردپرس چیست

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۳:۵۱ ب.ظ

مقدمه

 

سوال وردپرس چیست معمولا برای اکثر افرادی که می خواهند خودشان سایت خود را راه اندازی کنند پیش می آید. شما می خواهید سایت شخصی یا سایت شرکتی یا فروشگاه اینترنتی خود را با وردپرس راه اندازی کنید اما نمی دانید که وردپرس چیست یا چه کاربردی دارد. در این مطلب با این آشنا می شوید که این سیستم چه کاربردی دارد و وردپرس را چگونه می توان به بهترین شکل بکار گرفت.  

وردپرس چیست

همواره اگر در انجمن‌های گوناگون عضو شده باشید گاها تاپیک‌هایی را با موضوعاتی از قبیل اینکه آیا با وردپرس می‌توان یک سایت با موضوعات (فروشگاهی، خبری، شرکتی و موزیک) راه اندازی کرد؟

در این آموزش قصد دارم تا به معرفی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بپردازم، البته شاید در ابتدا که عنوان مقاله را مشاهده کنید چیز تازه‌ای برای شما نباشد، اما عموما این سوال که وردپرس چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه سایت‌هایی با وردپرس می‌توان راه‌اندازی کرد؟ و از این دست سوالات همواره برای کاربران پیش می‌آید.

در سال ۲۰۰۳ سیستم مدیریت محتوایی با نام وردپرس طراحی شد.مت مولنوگ توسعه دهنده اصلی وردپرس است که این CMS (Content Manager System) رو طراحی کرد و باعث شد یچیزی حدود ۷۴ میلیون سایت ، با وردپرس طراحی بشه!(cms در ادامه مقاله توضیح داده شده)

سیستم مدیریت محتوای WordPress یک سیستم کاملا رایگان و منبع باز است که به کمک آن می ‎توان به آسانی یک وب‎سایت، وبلاگ، فوتوبلاگ، پادکست، گالری تصویر و … ایجاد نمود. وردپرس توسط زبان بسیار محبوب PHP نوشته شده است و از قدرت MySQL برای ذخیره داده ‎ها استفاده می ‎کند.

وردپرس بخش قابل توجهی از نیاز های کاربران را با حداقل دانش فنی برآورده می ‎کند اما برای شخصی سازی و اضافه کردن امکانات بیشتر نیازمند آشنایی با زبان‎ های برنامه ‎نویسی است.

 

وردپرس چیست

 

cms چیست؟

اگر بخواهیم ساده صحبت کنیم می توانیم بگوییم که یک سامانه مدیریت محتویات، سامانه ای است که محتویات را مدیریت می کند. این سیستم که در وب به نام CMS شناخته می شود، مخفف Content Management System است که یک نرم افزار روی سرور است و به مدیرسایت اجازه می دهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی مجدد سایت تغییردهد.

در واقع مدیر سایت یک بار سیستم CMS را طراحی و برنامه نویسی و تعدادی قالب آماده برای صفحات طراحی می کند و آن را روی سایت کاربر نصب می کند. کاربر به راحتی می تواند صفحاتی را از آن کم یا به آن اضافه یا ویرایش کند. برای درک بیشتر کارایی می توان این سیستم را با یک سیستم ثابت هم چون HTML مقایسه کرد. هنگامی که در سایت از صفحات ثابت HTML استفاده می شود، برای به روز کردن آن ابتدا باید صفحه موجود قبلی را دانلود کرد، سپس تغییرات مورد نظر را روی آن اعمال و سپس صفحه جدید را دوباره روی سرور آپلود کرد و فقط افرادی که کدهای دسترسی لازم برای این کار را در اختیار دارند می توانند این عمل را انجام دهند. هم چنین برای این منظور باید از برنامه های جانبی و کمکی استفاده کرد. در حالی که با در اختیار داشتن یک سیستم پویا و دینامیک مثل CMS کاربر قادرخواهد بود به سادگی مطالب موجود در سایت خود را به روز کند.سیستم های وب مدیریت محتواWCM ، WCMS و یا Web CMS یک سیستم نرم افزاری مدیریت محتوا (CMS) است، که به عنوان یک برنامه تحت وب برای پیاده سازی، ساخت و مدیریت محتوایHTML شناخته و از آن برای مدیریت و کنترل، محتویات وب (اسناد HTML و تصاویر مربوطه) استفاده می شود. امکانات WCMS شامل ایجاد محتوا، کنترل محتوا، ویرایش و توابع تعمیر و نگهداری ضروری وب سایت است.

وردپرس چیست

 

ساخت سایت با وردپرس

برای راه‌­اندازی یک وب‌سایت سیستم‌­های مدیریت محتوای زیادی در دسترس هستند که برخی از آن­ها نسبت به بقیه برتری­‌هایی دارند، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متشکل از قالب­‌ها و پوسته­‌های بسیار متنوع است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می­‌گیرد، شما با استفاده از این سیستم بدون داشتن مهارت در برنامه‌­نویسی می‌­تونید سایت خود را راه‌اندازی کنید.

مهارت برنامه‌­نویسی از مواردی است که افراد فکر می­‌کنند بدون داشتن این مهارت قادر نیستند فعالیتی در اینترنت داشته باشند اما سیستم مدیریت محتوا این امکان را به افراد داده است که بدون نیاز به پیش‌­زمینه­‌ای در مورد برنامه­‌نویسی بتوانند به آسانی کسب و کار اینترنتی خود را راه بیندازند، البته این سیستم برای افرادی که قابلیت برنامه‌نویسی نیز دارند مناسب است و کاربران می­‌توانند با کدنویسی هرگونه شخصی­‌سازی را در وب­‌سایت خود انجام دهند و صاحب یک وب‌سایت حرفه‌ای شوند.

از دیگر ویژگی‌های وردپرس می‌تونیم به منبع باز بودن اون اشاره کنیم یعنی اینکه این سیستم به شما منابع رایگانی را ارائه می­‌کند در واقع شما بدون پرداخت هیچ هزینه­‌ای می­‌تونید به طور کامل از منابع وردپرس استفاده کنید. در این دوره به شما آموزش ساخت سایت با وردپرس را توضیح خواهیم داد. اما بیایید بیشتر از وردپرس بدانیم…

با وردپرس، هر نوع سایتی بسازید!

وردپرس توسط گروه automattic ساخته‌شده و در چند سال نخست فقط برای ایجاد سایت‌های وبلاگی استفاده می‌شد. اما طراحی و کد نویسی افزونه‌ها و قالب‌های حرفه‌ای وردپرس ماجرا را تغییر داد. امروزه شما هر نوع قالب وردپرس اعم از وبلاگی، مجله‌ای خبری، شرکتی، مشاور املاک، دانلود، شخصی، فروشگاهی، پزشکی و آموزشی را می‌توانید برای وردپرس پیدا کنید. پس وردپرس امروز می‌تواند برای شما هر نوع سایتی راه‌اندازی کند.

خب اینجا می‌خوایم به زبان خیلی راحت در ارتباط با مفهوم وردپرس براتون توضیحاتی رو بدیم! وردپرس یه نرم افزار رایگان و متن باز می‌باشد. متن باز یا Open Source بودن یک نرم‌افزار به این معنی هست که هر فردی این امکان رو داره که این نرم افزارها رو بعد از بررسی ویرایش کنه و تغییراتی رو روش به وجود بیاره و توسعه بده! طراح این نوع برنامه‌های متن باز کد منبع برنامه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند و در نتیجه اگر برنامه باگ و یا مشکل خاصی داشته باشد این اشکالات سریع‌تر پیدا و برطرف می‌شوند.

اما چرا وردپرس؟ وردپرس بهترین و پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتوای جهان است و البته از همه چی مهم­تر رایگان بودن وردپرس است. سایت‌های بزرگی همچون فیسبوک و CNN از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند.

سالها پیش از وردپرس تنها برای ساخت بلاگ ها و وب سایت هایی با تعداد کاربر و امکانات پایین استفاده میشد. اما امروزه وردپرس به بزرگتری و بهترین سیستم مدیریت محتوای دنیا تبدیل شده است و شما میتوانید هر نوع وب سایتی را به کمک وردپرس طراحی کنید:

  • وب سایت شرکتی
  • وب سایت فروشگاهی
  • وب سایت بلاگ (وبلاگ)
  • فروم
  • وب سایت شخصی (پرسونالی  personally)
  • شبکه اجتماعی
  • .. و هر وب سایت دیگری که به ذهنتان برسد!

 

وردپرس چیست

 

سایت وردپرس چیست

اولین سوالی که در ابتدا برای شما پیش می‌‍آید این است که، چگونه می‌ توانیم نرم افزار وردپرس را برای وب سایت خود دانلود کنیم؟

پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهیم لازم به ذکر است که استفاده و دانلود نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای آن پرداخت نخواهید‌کرد.

برای دانلود این نرم افزار مدیریت محتوا، باید به وب سایت wordpress.org مراجعه و آن را دانلود کنید.

شما می‌توانید نرم افزار وردپرس را کاملا شخصی سازی و سفارشی سازی کنید و امکانات آن را تنها برای خود فعال نگهدارید.

همچنین با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های نرم افزار وردپرس، می‌‍توانید گزینه‌ها و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کنید.

در واقع نرم افزار وردپرس، نرم افزاری است که برای تمامی ‌‍افراد قابل دسترس و دارای امنیت بسیار بالا و سهولت در استفاده است.

این سوال ممکن است برای بسیاری پیش آمده باشد که، چگونه امکان دارد نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس، رایگان باشد؟ اگر عملکرد و کارایی آن بسیار خوب و کاربردی است، چرا نباید آن را به فروش‌رساند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: اگر وردپرس توسط یک شرکت خاص طراحی و ارتقا یافته بود، قطعاً این بیانیه بسیار منطقی بود که آن را به صورت نسخه پولی در اختیار کاربران قرار دهند. اما وردپرس یک پروژه جامع و منبع باز است که ده‌ها هزار نفر از افراد با استعداد و توانمند، در این زمینه و در ساخت و بهبود عملکرد آن نقش دارند. بنابراین رایگان بودن آن منطقی است.

 

تفاوت wordpress.com با wordpress.org

یک سوالی که ممکنه برای خیلی ها پیش بیاد اینه که چه تفاوتی بین ۲ سرویس وردپرس هست . حتی خیلی ها یک سرویس را با سرویس دیگر به اشتباه می گیرند . در این مطلب قصد داریم تفاوت ها و مزایا و معایب هر دو سرویس رو بنویسیم :

سرویس wordpress.org

وقتی به این سایت مراجعه می‌کنید یک فایل زیپ شده شامل فایل های مورد نیاز برای نصب وردپرس در اختیار شما قرار می گیره . شما با استفاده از این فایل ها قادر هستید سیستم وردپرس رو بطور کامل و بدون هیچ محدودیتی روی هاست خود نصب کنید . سایت وردپرس فارسی که شما دارید هم لحظه قسمتی از آنرا می بینید مربوط به نسخه قابل نصب وردپرس می باشد..

مزایا:

در این سرویس هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما قادر هستید تمام قسمت ها را ویرایش کرده و مطابق سلیقه خود دربیاورید.

همچنین برای این سیستم هزاران افزونه و قالب طراحی شده است که شما می توانید براحتی از آن استفاده کنید.

آموزش های قراوانی در اینترنت برای کار با این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد

معایب:

برای استفاده از این سرویس شما به یک هاست و دامنه نیاز دارید. همچنین داشتن اطلاعاتی جهت نصب و مدیریت این سرویس نیز لازم است .

 سرویس wordpress.com

احتمالا شما هم با سایت هایی مثل پرشین بلاگ و بلاگفا آشنایی دارید. این دو سایت ( و امثال آنها ) به شما اجازه می دهند که یک وبلاگ خیلی سریع ایجاد کنید بدون نیاز به هاست و دیگر موارد . کافیه شما در این سایت ها ثبت نام کرده تا یک وبلاگ در اختیار شما قرار بگیره. سایت wordpress.com نیز دقیقا همین کار را انجام می دهد. در حقیقت این سایت نیز مانند سایت پرشین بلاگ و بلاگفا است با این تفاوت که سیستم مدیریت و ساختن وبلاگ ها در این سایت برپایه نسخه قابل نصب وردپرس است.

مزایا:

برای استفاده از این سرویس نیاز به داشتن هاست و دومین نیست . محیط این سیستم کاملا فارسی هست . در ضمن هیچگونه محدودیتی در پهنای باند نخواهید داشت .

امکان داشتن فضای آپلود بیشتر با پرداخت هزینه

معایب:

در این سرویس محدودیت هایی نیز موجود است . بطور مثال شما نمی تونید در این سرویس قالب و یا پلاگین جدید نصب و یا ویرایش کنید.

همچنین این سایت در ایران مسدود شده است .

برخی از امکانات این سیستم رایگان نمی باشد .

وردپرس چیست

 

مقایسه دروپال ، وردپرس ، جوملا

انتخاب سیستم مدیریت محتوا از میان محبوب ترین ها کار آسانی نیست. به همین دلیل قطعا نمی توانیم از عباراتی مثل برنده این رقابت، بهترین CMS جهان و… استفاده کنیم، چون هدف اصلی از این مقاله، مشخص کردن بهترین CMS نیست، بلکه موضوع اصلی مقایسه آن ها برای انتخاب مناسب آن ها است. چرا که از این بابت شکی نیست که هر سه CMS مورد بررسی، ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی دارند که باعث می شود برای اهداف مختلف کاربردی و مناسب تر باشند.

اگر بخواهیم بر اساس تجربه کار با این CMS ها، یک جمع بندی داشته باشیم باید چنین بگوییم که:

  • وردپرس : وردپرس برای کسانی که قصد راه اندازی یک استارتاپ و ورودی سریع به بازار کار را دارند، انتخاب بسیار مناسبی است. زیرا راه اندازی آن آسان و سریع است و علاوه بر داشتن تعداد بی شماری از افزونه ها و قالب های متنوع، نیازی به دانش فنی بالایی ندارد. همچنین وردپرس می تواند گزینه مناسبی برای ساخت سایت های وبلاگی، فروشگاهی کوچک تا متوسط، اتوماسیون و… باشد.

  • جوملا : جوملا نیز کاربردی مشابه وردپرس دارد، اما بیشتر به کسانی برای ساخت و مدیریت سایت توصیه می شود که از دانش نسبتا خوبی برای طراحی و برنامه‌نویسی بهره می برند. زیرا این سیستم مدیریت محتوا نسبت به وردپرس از سادگی کمتری برخوردار است و برای اینکه شخصی سازی شود نیاز به کدنویسی و مهارت بیشتری دارد.

  • دروپال : دروپال یک گزینه مناسب برای ساخت های سایت هایی است که نیاز به توسعه زیاد دارند. این CMS از نظر توسعه پذیری نسبت به وردپرس و جوملا بهتر است اما قطعا مدیریت آن با پیچیدگی های بیشتری همراه خواهد بود

وردپرس چیست

 

مزایای وردپرس

 

دراین قسمت از مقاله وردپرس چیست؟ دلایل برتری و محبوبیت وردپرس را عنوان خواهیم کرد.

۱. سهولت استفاده

وردپرس بسیار آسان است و دارای رابط بصری است. اضافه کردن صفحات جدید ، پست های وبلاگ ، تصاویر و غیره به طور مرتب مانند آرامی یک نسیم است و می توان به سرعت انجام داد. از آنجا که این فناوری بسیار ساده است و زمان صرف شده برای قالب بندی و طراحی بسیار کاهش می یابد.

۲. وب سایت خود را از هر رایانه ای مدیریت کنید

وردپرس مبتنی بر مرورگر است. می توانید از هر رایانه متصل به اینترنت وارد شوید و سایت خود را مدیریت کنید.(ضمن اینکه در بالا اپلیکیشن های اندروید و IOS وردپرس نیز معرفی و بررسی شدند)

۳. بدون نیاز به ویرایش HTML و یا نرم افزار FTP است

WordPress یک سیستم خاص است و نیازی به نرم افزار ویرایش HTML ندارد (مانند Adobe Contribute یا Dreamweaver). بدون نیاز به نرم افزار اضافی HTML یا FTP ، می توانید یک صفحه جدید یا پست وبلاگ ، متن قالب بندی ، آپلود تصاویر (و ویرایش آنها) ، آپلود اسناد ، پرونده های ویدیویی ، گالری تصاویر و غیره ایجاد کنید.

۴- موتورهای جستجو به سایتهای وردپرس علاقه دارند

کد پشت وردپرس بسیار تمیز و ساده است و خواندن و فهرست بندی مطالب سایت را برای موتورهای جستجو آسان می کند. علاوه بر این ، هر صفحه ، پست و تصویر می تواند کلمات کلیدی ، توضیحات و عنوان متا تگ مخصوص به خود را داشته باشد و برای کلمات کلیدی خاص بهینه شده و امکان بهینه سازی دقیق موتور جستجو را فراهم می آورد. همچنین می توانید از تگ ها برای تقویت بیشتر تلاش های بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید.

۵. شما کنترل سایت خود را دارید

دیگر منتظر نیستید که طراح وب شما به روزرسانی های ساده ای را در سایت شما انجام دهد. با وردپرس ، تقریباً همه جنبه های سایت خود را کنترل می کنید و به راحتی می توانید خود آن آپدیت های ساده را انجام دهید.( به زبان ساده ، برای هر تغییری نیاز به برنامه نویس و طراح وب ندارید و خودتان همه کاره سایت خود هستید)

۶. طراحی وب سایت شما ۱۰۰٪ قابل تنظیم است

وردپرس به عنوان موتور وب سایت شما عمل می کند. ظاهر و احساس سایت می تواند ۱۰۰٪ سفارشی شود تا برند شما بتواند در سایت شما بدرخشد و تجربه منحصر به فردی را برای بازدید کنندگان شما فراهم کند.

۷. یک وبلاگ ساخته شده و آماده رفتن است

از آنجایی که وردپرس در ابتدا به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی ایجاد شده است ، قابلیت های وبلاگ نویسی داخلی است و در صورت تمایل آسان برای ادغام است. تنظیم اشتراک های RSS / ایمیل در وبلاگ خود ، قابلیت اظهارنظر و اضافه کردن خودکار آخرین پست های وبلاگ به سایر صفحات سایت (به عنوان مثال صفحه اصلی شما) نیز برای تنظیم بسیار ساده است و به گسترش شرکت شما کمک می کند. دسترسی داشته باشید و سایت خود را پویاتر و تعاملی تر کنید.

۸. عملکرد سایت خود را با افزونه ها گسترش دهید

آیا می خواهید تقویم رویداد ، گالری ویدیو ، فید توییتر ، جعبه فن فن Facebook و موارد دیگر را به سایت خود اضافه کنید؟ وردپرس این کار را با افزونه هایی امکان پذیر می کند ، که اکثر آنها رایگان یا قیمت بسیار مناسب هستند.

۹. سایت شما می تواند در کنار کسب و کار شما رشد کند

سایت های وردپرس بسیار مقیاس پذیر هستند. شما می توانید صدها هزار صفحه یا پست وبلاگ در سایت خود داشته باشید و عملکرد سایت به حداقل نمی رسد.

۱۰- دارای چندین کاربر باشید

به عنوان سرپرست یک سایت وردپرس ، می توانید چندین کاربر را برای وب سایت تنظیم کرده و سطح دسترسی و قابلیت های دسترسی را به هر کاربر اختصاص دهید.

۱۱ – مدیریت رسانه

تصاویر ، فیلم ها و سایر عناصر رسانه را می توان به راحتی به وب سایت وردپرس شما اضافه کرد تا غنای محتوای آن را تقویت کنید. وردپرس یک سیستم کشویی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد رسانه را به راحتی بارگذاری کنید. همچنین در صورت لزوم به ابزارهای ویرایش تصویر نیز دسترسی دارید.

۱۲ – گزینه های تم چندگانه

مباحث تصمیم گیری در مورد ظاهر و پیمایش سایت است. با وردپرس گزینه های مختلفی در مضامین وجود دارد که با توجه به نیازهای تجاری می توان سفارشی سازی کرد. کاربران می توانند مضامین را با توجه به دسته بندی و نیازها بارگیری کنند و برای ساختن وب سایتهای جذاب که برند تجاری خود را با حضور چشمگیر آنلاین تکرار می کنند ، با آنها بازی کنند.

۱۳ – پلاگین های سفارشی سازی

پلاگین ها ستون فقرات این سکو است. با استفاده از افزونه ها ، کاربران می توانند سایت را سفارشی سازی کرده و ویژگی ها و قابلیت های مورد نظر را به آن اضافه کنند. تمام آنچه برای افزودن یک ویژگی جدید به سایت مورد نیاز است ، نصب افزونه است. و به طرز شگفت آور ، تعداد زیادی در دسترس است و بیشتر آنها رایگان و یا قیمت مناسب دارند.

۱۴ – انعطاف پذیری

WordPress یک CMS با منبع باز است که انعطاف پذیری شگفت انگیز را در هم می آمیزد زیرا می تواند برای ایجاد انواع وب سایت ها مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید از آن برای ایجاد وبلاگ شخصی ، یک وب سایت تجاری کامل و یا یک فروشگاه تجارت الکترونیکی استفاده کنید. علاوه بر این ، شما می توانید از هر یک از طرح های موجود استفاده کنید و یا یک طرح جدید را تنظیم کنید.

۱۵ – WooCommerce برای تجارت الکترونیکی

WooCommerce ، افزونه رایگان تجارت الکترونیک برای وردپرس ، ایجاد فروشگاه های الکترونیکی کاملاً جذاب و مملو از ویژگی های تجاری را امکان پذیر می کند. WooCommerce یکپارچه با وردپرس ادغام می شود و به عنوان یک راه حل قدرتمند تجارت الکترونیکی عمل می کند که کنترل کاملی را به صاحبان فروشگاه ها و توسعه دهندگان می دهد تا بتوانند کالاهای خود را بصورت آنلاین بفروشند.

۱۶ – بهترین وبلاگ نویسی

وردپرس به دلیل داشتن ایده آل بهترین بستر وبلاگ نویسی شهرت کسب کرده است. با انتخاب آن برای ایجاد وب سایت ، بلاگ به صورت پیش فرض درج می کنید. علاوه بر این ، آن را به طیف وسیعی از ویژگی های وبلاگ نویسی مانند برچسب ها ، پلاگین ها ، ابزارک ها ، دسته ها ، و بیشتر ، همه به خودی خود می آورد!

۱۷ – حداقل کدگذاری

با وردپرس ، نیازهای برنامه نویسی به حداقل ممکن کاهش می یابد زیرا CMS با مجموعه ای از ابزارهای کاربرپسند همراه است که شما را قادر می سازد کارهای زیادی را بدون هیچ گونه کار سخت و برنامه نویسی انجام دهید. مدیریت محتوا ، ایجاد پیش نویس ، تجدید نظر در پست ها ، درج رسانه و برنامه ریزی نشریات ، همه را می توان به راحتی با حداقل کدگذاری انجام داد.

۱۸ – بستر های نرم افزاری خود میزبان

WordPress یک پلتفرم مشهور وبلاگ نویسی است زیرا انتخاب میزبان خود را ارائه می دهد. خود میزبانی به این معنی است که کاربر می تواند هر ارائه دهنده هاستینگ را انتخاب کرده و یک نرم افزار WordPress.org را روی آن نصب کند. یک وبلاگ وردپرس خود میزبان بسیار آسان است و نسبتاً ارزان است. کاربر می تواند به جای نام زیر دامنه ، نام دامنه دلخواه خود را انتخاب کند.

۱۹ – پشتیبانی جامعه

جالب ترین و مفیدترین بخش وردپرس ، پشتیبانی گسترده جامعه از آن است. بیشترین تعداد توسعه دهندگان برای WordPress در جهان وجود دارد. این پلتفرم گزینه های گسترده ای را در افزونه ها ، مضامین و نرم افزارها در اختیار کاربران قرار می دهد تا ضمن ایجاد وب سایت با این سیستم عامل از آنها استفاده کنند. انجمن در صورت لزوم پشتیبانی قابل اعتماد را به توسعه دهندگان ارائه می دهد.

۲۰ – سئو دوستانه

موتورهای جستجو وردپرس را دوست دارند زیرا کد ساده و تمیز است که خواندن و نمایه سازی مطالب موجود در سایت را برای آنها آسان می کند. علاوه بر این ، کنترل شخصی سازی اجزای سئو برای هر صفحه را فراهم می کند تا بتوانند رتبه های جستجوی بالا را تضمین کنند. همچنین افزونه های زیادی برای WordPress وجود دارد که می توانند دسترسی وب سایت را گسترش دهند.

21 – ادغام رسانه های اجتماعی آسان

WordPress مزیت ادغام رسانه های اجتماعی آسان را نیز گسترش می دهد که وب سایت های تجاری را قادر می سازد با مهار کانال های اجتماعی ، دسترسی خود را گسترش دهند. این بدان معنی است که با افزایش دسترسی اجتماعی ، تردد در این سایتها آسانتر می شود. نیازی به ورود به حساب های اجتماعی جداگانه نیست زیرا وب سایت یکپارچه با همه آنها ادغام می شود.

22– دوستی SEO

وردپرس قطعاً یک بستر دوستانه برای SEO است ، اما تقریباً هر CMS متن باز این چنین است. با این حال ، برای افرادی که تجربه و دانش کمی در SEO ندارند ، وردپرس می تواند مشکلات بسیار کمی ایجاد کند. احتمالاً شناخته شده ترین این سیستم توسط سیستم دسته بندی و برچسب گذاری WordPress ایجاد شده است. اگر محتوای بیش از اندازه برچسب زده شود یا در بسیاری از مقوله ها علامت گذاری شود ، Google آن را به عنوان محتوای تکراری قلمداد می کند ، واقعیتی که بر رتبه بندی سئو شما تأثیر می گذارد.

 

وردپرس چیست

 

معایب وردپرس

۱. آسیب پذیری

بدون شک بزرگترین نقطه ضعف وردپرس امنیت آن است. WordPress یک پلتفرم منبع باز است و برای سفارشی سازی بسیار به افزونه ها و مضامین متکی است. این افزونه ها و مضامین توسط افراد و شرکت های مختلف توسعه یافته اند و از آنجا که کسی در نظارت بر آنها وجود ندارد ، می تواند به راحتی حاوی اشکالات یا خطوط کد مخرب باشد. همانطور که گفته شد ، امروز ، وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است. این واقعیت به تنهایی وردپرس را به هدف اصلی هکرها در همه جا تبدیل می کند. در حقیقت ، طبق یک گزارش از Sucuri گزارش WordPress هک شده ترین سیستم عامل CMS در سراسر جهان است.

۲. می تواند گران باشد

در حالی که خود وردپرس رایگان است ، اما در میان راه مشاهده خواهید کرد که استفاده از وردپرس میتواند پر هزینه باشد. وردپرس برای شخصی سازی به افزونه ها و مضامین متکی است و اگرچه برخی از آنها رایگان هستند ، اما همیشه قابل اعتماد و ایمن نیستند. علاوه بر این ، اگر می خواهید وب سایت شما متمایز باشد و بازدیدکنندگان شما از ویژگی های خوبی برخوردار باشند ، باید یک قالب وردپرس (WordPress themes) را بخرید ، زیرا سرویس های رایگان بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند. با به روزرسانی های بیشماری که به طور مداوم منتشر می شود ، می تواند به روز بودن وب سایت شما بسیار گران شود. به طور طبیعی ، اگر شما یک طراح وردپرس هستید ، یا دانش کافی دارید ، می توانید تنظیمات زیادی را خودتان انجام دهید ، اما بیشتر افراد نیاز به استفاده از افزونه یا یک تم پیشرفته دارند.خارج از اینکه شما نیاز به خرید افزونه و قالب پولی دارید ، گاها برخی از افزونه های رایگان نیز برای برخورداری کاربران خود از امکانات پیشرفته تر که ممکن مورد نیاز شما باشد، آنها را بصورت پریمیوم قرار میدهند و مجبورین حتی برای استفاده از افزونه های رایگان ، پول دهید.

۳. به روز رسانی های مکرر نیاز دارد

وردپرس برای حفظ امینیت سیستم کابران خود ، هر از چندگاهی آپدیت هایی ارائه میدهد و در آنها از امکانات جدید خود رونمایی میکند . به روزرسانی های وردپرس گاها میتواند وب سایت شما را برای مدتی کوتاه دچار مشکل کند ؛ زیرا ممکن است قالب و یا افزونه های شما با آخرین آپدیت وردپرس سازگار نباشد.( همین جا پیشنهاد میشود که همیشه از اطلاعات وب سایت خود بک آپ داشته باشید. )

هرچه پلاگین های بیشتری استفاده کنید ، احتمال دارد که با مشکلات سازگاری بیشتری روبرو شوید. کل فرآیند نگهداری در وردپرس می تواند بسیار چالش برانگیز باشد ، و شما باید برای داشتن یک وب سایت کاربردی ، آماده تنظیمات افزونه ها و موضوع خود باشید. اگر بودجه یا دانش (طراحی ، برنامه نویسی) ندارید ، با بیان این واقعیت که وردپرس به طور کلی پشتیبانی نمی کند و راه حل ها فقط در انجمن های وردپرس یافت می شود ، احتمال دارد که شما باید راه حل دیگری برای وب سایت انتخاب کنید.

4- شخصی سازی به برنامه نویسی نیاز دارد

برای ایجاد تغییر خاصی در سایت وردپرس ، باید دانش HTML ، CSS و PHP را دراختیار داشته باشید. اگر می خواهید به روشی منحصر به فرد شخصی سازی کنید یا طراحی آن را ارتقا دهید ، ممکن است خودتان را برای نوشتن چندین خط کد پیچیده پیدا کنید. اگر جزو افرادی هستید که دارای دانش هستند ، همه چیز می تواند به سرعت پایین بیاید ، اما اگر سعی کنید بدون داشتن تخصص صحیح اقدام به نوشتن کد کنید – بیشتر افراد در این گروه ، می توانید آسیب زیادی به وب سایت خود وارد کنید.

نتیجه

بدیهی است ، با وردپرس ، می توانید وب سایت های خوبی ایجاد کنید ، زیرا مزایای بسیاری دارد که باعث محبوبیت گسترده آن شد. اما انتخاب در رابطه با وب سایت شما باید پس از بررسی و مقایسه تمام گزینه ها ، مزایا و معایب انجام شود. شاید ، علی رغم همه مهارت های فوق العاده ، وردپرس انتخاب مناسبی برای شما نباشد و با یک وب سایت ساخته شده از ابتدا توسط متخصصان بهتر باشید. قبل از تصمیم گیری ، به نیازهای خود نگاهی بیندازید ، با در نظر گرفتن هم مزایا و هم مضرات ، تمام گزینه های موجود را ارزیابی کنید و قدم درستی برای خود بردارید. اتخاذ یک تصمیم منطقی و پیشبرد جریان ممکن است در آینده مشکلات زیادی ایجاد کند. انتخاب باشماست.

 

وردپرس چیست

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۱/۲۱
  • ۱۶۲ نمایش
  • علیرضا نهری

وردپرس چیست

نظرات (۱)

تبدیل سایت ورد پرس به اپلیکیشن موبایل

توسط سرویس اپ کارا، با اضافه کردن امکاناتی خاص به اپلیکیشن و وب ویو گرفتن از سایت، نمای یک اپلیکیشن واقعی موبایل را به آن اضافه می کنید و در نتیجه تجربه کاربری خوبی را به یوزر القاء خواهید کرد. شما با استفاده از این سرویس می توانید وب سایت های داینامیک خود را و یا حتی فایلهای html را به apk تبدیل نمایید.

سرویس اپ کارا اقدام به ارائه خدمتی نوین برای تبدیل سایت های وردپرس به اپلیکیشن اندروید نموده است. در این روش با استفاده از وب ویو گرفتن از سایت، اپلیکیشن ساخته شده مانند یک مرورگر، نمایش دهنده آنلاین سایت شما خواهد بود و دیگر نیازی به برنامه نویسی سنگین و وب سرویس نخواهد بود.

برای استفاده از این روش، طراحی سایت می بایست ریسپانسیو و سازگار با موبایل بوده تا نمایشی مناسب را در اپلیکیشن داشته باشد. در این روش ساخت اپلیکیشن برای وردپرس، دیگر فرقی نمی کند که از چه افزونه ای استفاده می کنید و یا وب سایت مربوطه فروشگاهی است یا مجله و غیره. چراکه اپ ساخته شده، صرفا آدرس محور بوده و صرفا نمایش دهنده نسخه موبایل وب سایت شما خواهد بود.

https://www.appkara.com/wordpress-to-application

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی